Ar partneru atbalstu IM izveidojusi stabilu un veiksmīgu jauno skolotāju un izglītības līderu sagatavošanas programmu, kas palīdz zinošākajiem un mērķtiecīgākajiem augstskolu absolventiem un profesionāļiem kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem Latvijas skolās.
IM direktors Mārtiņš Kālis uzsver: “Jaunie IM dalībnieki sev ir uzstādījuši augstus un nozīmīgus mērķus – panākt, lai skolēni labāk apgūst mācību saturu un novērtē mācību procesu. Tikai tā var saglabāt vēlmi mācīties mūža garumā, kas mūsdienās ir neatņemama ikdienas un darba sastāvdaļa.”
Savās pieteikuma anketās IM 8. iesaukuma dalībnieki uzsver, ka vēlas pilnveidot un uzlabot Latvijas izglītības sistēmu, lai bērni noticētu saviem spēkiem, izbaudītu mācību procesu un, kļūtu par gudriem, radošiem, kritiski domājošiem un atbildīgiem sabiedrības locekļiem. Ar visiem IM 8. iesaukuma skolotājiem tuvāk var iepazīties IM mājaslapā.
Šogad 70 skolas IM pieprasīja 123 vakances. Vēlmi savā skolā uzņemt IM skolotājus izrādīja gan tādas skolas, kurās darbu kāds no IM skolotājiem sāks pirmo reizi, gan tādas ar kurām izveidojusies ilgstoša un stabila sadarbība. Šo skolu vadība augstu vērtē IM skolotāju augsto profesionalitāti un spēju ienest skolā inovatīvas un radošas mācību metodes, kuras skolēniem šķiet īpaši saistošas. IM 8. iesaukuma dalībnieki strādās skolās visā Latvijā – Rīgā, Mārupē, Olainē, Ādažos, Stalbē, Blīdenē, Cēsīs, Liepājā, Jelgavā, Salaspilī, Stalbē un Blīdenē.
Iespējamā misija ir 2008. gadā izveidota izglītības programma, kas pastāv, lai nostiprinātu izglītību kā vērtību Latvijā. Tās dibinātāji – Swedbank, Lattelecom, Ideju partneru fonds – un atbalstītāji uzskata, ka kvalitatīvas izglītības pamats ir labs skolotājs, tāpēc tā ik gadu piesaista darbam skolā labākos augstskolu absolventus un palīdz viņiem kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem. Programmas mērķis ir nodrošināt, lai katrs bērns Latvijā saņem kvalitatīvu izglītību, kas attīsta viņa spējas, kā arī motivāciju un prasmes mācīties mūža garumā, jo Latvijas sekmīgas attīstības pamats ir gudri, radoši un prasmīgi cilvēki.
Liene Olaines 1.vidusskolā kļūs par Vēstures, politikas un tiesību skolotāju. Līdz šim, paralēli studijām, viņa ir strādājusi Latvijas Republikas Tieslietu ministrijā par Valsts sekretāra vietnieka palīdzi, koordinējot ministrijas darbu, kā arī organizējusi sanāksmes. Viņa aktīvi darbojusies LU Juridiskās fakultātes Studentu pašpārvaldē, kur rīkoti sporta, kultūras, vēstures un erudīcijas pasākumi.
“Vai tas ir tas, ko vēlos – strādāt prestižā uzņēmumā, palīdzot vien dažiem konkrētiem klientiem, kuri spēj algot labus juristus? Vai šādā darbā es spēšu iedvesmot cilvēkus, ļaujot viņiem noticēt saviem sapņiem?” sev jautājusi Liene pirms izlēmusi pieteikties programmā Iespējamā misija. Viņas motivācija ir strādāt citu labā, sniegt prieku un palīdzēt. Skolotāja profesijā Liene saskata iespēju gan citus iedvesmot, gan piedalīties labākas valsts veidošanā.
Viņa skolā dodas ar skaidru vīziju: “Es vēlos bērnus iedvesmot un vienlaikus ļaut viņiem saprast, cik nozīmīgi ir zināt, no kurienes mēs nākam, lai varētu droši doties tālāk.” Liene vēlas strādāt tā, lai skolēni ar lepnumu un enerģiju apzinātos savu vietu dažādos mērogos – attiecībās ar tuvākajiem, savu valsti un esot pasaulē. “Vēlos ļaut bērniem noticēt, ka nākotne ir viņu rokās un ka viņi spēs darīt lielas lietas, lai radītu mūsu vēsturi labāku!”
Liene ir pārliecināta, ka katram dzīvē ir dotas neskaitāmas izvēles un katra no tām mūs virza tālāk un sniedz iespēju attīstīties. Līdz ar to ceļš uz panākumiem un laimi sākas no cilvēka paša, un tādēļ Liene skolēnus pārliecinās, ka nekas dzīvē nav neiespējams.
Savā uzrunā jaunajiem skolotājiem Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile norādīja, ka līdz ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē, aizvien lielāku nozīmi gūst tēze, ka izglītības sistēma var būt tikai tik laba, cik labi ir tās skolotāji. Latvija ir aktualizējusi skolotāju kvalitātes jautājumu Eiropā. Ministre uzteica programmas IM darbu jauno skolotāju sagatavošanā un izteica cerību, ka šāda skolotāju sagatavošanas sistēma tiks ieviesta arī citās skolotāju sagatavošanas programmās Latvijā, un novēlēja jaunajiem skolotājiem turēties pie IM pamatvērtībām – mērķtiecības, atvērtības, izcilības un atbildības.